Varför denna blogg?

Jo för att få dela med mig av mina erfarenheter i Dubai där jag kommer vara och jobba under januari och februari. Jag ska hjälpa till att starta upp en ny Ducati Store, och självklart ska jag försöka ha lite roligt också. Fast det blir nog inte så svårt.

lördag 20 februari 2010

Snart hemma igen och så en liten tävling







Då har man börjat förbereda hemresan mentalt. Fösöker komma ihåg hur det är att frysa, har övat mig på att skrapa rutor, har tittat på vinter jackan, har tagit fram toppluvan, har mailat hem och frågat om det verkligen är SÅ kallt som alla påstår ( har fortfarande svårt att tro på dom), har övat på att dricka uppvärmande drycker, osv osv....

Idag har vi faktiskt bara umgåts jag och George. Först drog vi ut till Dragon Mart och shoppade lite. George köpte en uppblåsbar stol till sin dotter, och jag köpte en JÄTTE äkta BlueBerry telefon. Allt finns i den, tv,wifi,3G,mediaplayer,kamera och dubbla simkort,arabisk text på tangenterna och allt funkar faktiskt.....än så länge iallafall. Skit samma om det pajjar, kostade bara 500 spänn. När vi var mitt uppe i shoppingyran så ringde en kund och sa att han stod på vårt kontor och ville beställa hoj.... panik och en nödlögn...eeeh vi är och handlar verktyg och är till baka om 30 min. Killen väntade snällt, och när vi kom tillbaka så handlade han en 1198 S corse. Snålt när det finns 1198R Corse ;-), men men. Sen kom t-shirtarna och nyckelbanden. Visst är dom snygga. Tänkte ge bort en t-shirt och ett nyckelband till en av mina läsare, men vet inte hur jag ska lotta ut den.
Så jag hittar på något kreativt för stunden.... den som skickar det sjätte smset till min nalle får dom hemskickade till sig. OK?? tel nummer är +971 56 1495961. Inget fuffens med det numret. Kostar inte många ören att skicka ett sms. Jag vill ha namn och mail i smset, sen löser vi adressen när jag är hemma i Sverige igen. Vissa får INTE vara med i utlottningen, Don Fleksnes,Lackaren,Rich,Min Fru, är några av dom som inte behöver bemöda sig att försöka av olika anledningar. ( hellst ger jag bort dom till Biscayas, eller Ducati Stockholms bästa kund ;-) )
Så kom igen nu och var först i världen med att ha t-shirten. Jag utropar segraren i morgondagens blogg.
På eftermiddagen så strösurfade vi lite på nätet, tills en ball bil parkerade utanför butiken. Tappade koncentrationen totalt och var tvungen att gå å ta en bild på den. Riktigt vacker tycker jag att den är. Vet inte om det är en äkta, fast det kaske någon annan kan upplysa mig om. Någon??? Nu på kvällskvisten har det bara vart slappa hemma i lägenheten. Försöker få ihop hur i h-lvete jag ska få hem allt till Sverige utan att betala multum i övervikt. Tror det löser sig med lite charm vid incheckningen, eller hoppas gör jag i alla fall.
Nu är det bara tack å adjö som återstår för denna dag, så jag säger:
Tack å adjö / Mr C

2 kommentarer:

  1. Don Fleksnes er lite grinig och undrar varför han inte får delta i din lilla pr tävling??? Skickar sms uansett så du inte kjenner deg så ensam der nede..
    Helsinki hälsar, -22 og full storm!
    Velkommen hem!!

    SvaraRadera
  2. Jag längtar efter att du ska komma hem nu kan jag säga..... imorrn ses vi! Puss min älskling/M

    SvaraRadera