Varför denna blogg?

Jo för att få dela med mig av mina erfarenheter i Dubai där jag kommer vara och jobba under januari och februari. Jag ska hjälpa till att starta upp en ny Ducati Store, och självklart ska jag försöka ha lite roligt också. Fast det blir nog inte så svårt.

söndag 21 februari 2010

Lämnar nu det här!!!


Nu lämnar jag Dubai för denna gång. Innan ni kommer med skadeglada komentarer så som "välkommen hem till snöhelvetet" vill jag göra er uppmärksammad på att nya varma äventyr väntar mig och min fru. Vart vi ska håller jag lite hemligt. Kanske skriver jag det här, kanske inte. Har inte bestämt mig för om jag ska blogga vidare. Kanske starta en "chrisseiarboga.blogspot.com"? vad tycker ni? Vill ni veta vad som pågår i butiken och verkstaden när ni inte är där ;-) ?
nu har jag iallafall packat, två väskor väger 20 kg var exakt och handbagaget väger 10 precis. Så jag klarar mig utan straffavgifter. Jag har tagit farväl av min uppdragsgivare, alla sköna nya vänner och håller nu på att städa ur mitt rum. Man samlar på sig en massa skräp på en månad vill jag lova. Tidningar, gratis t-shirts i drivor, kvitton ( en del vill man inte ens titta på). Hittade till och med sand efter min lilla tur med fyrhjulingen.
Fast jag har samlat på mig en massa roliga saker också bla, MINNEN,MINNEN och åter MINNEN. Har vart riktigt roligt, lärorikt och intressant att jobba här, det hade inte vart möjligt utan en mycket förstående fru (Mrs M) och riktigt snäll chef (Janne) på mitt jobb hemma i Arboga. Tack till er båda, ni är bäst!! Hoppas ni släpper iväg mig när det är dags för den stora invigningen här i Dubai. Vill även passa på att tacka min helt otroliga kompis Leif som har lånat ut sin lägenhet till mig under en månad, det finns inte många som du. Tack åter tack.
Jag kommer lägga upp samtliga bilder jag tagit här nere på http://www.italiabikecenter.com/ galleri. Fast det hinner jag inte göra förrän om ca tre veckor. Ha tålamod, det är många bilder ni inte har sett, och jag vet ärligt inte om ni är mogna nog att se dom med tanke på vilket väder ni har haft jämnfört mot mitt väder.
Nu avslutar jag denna blogg med att tacka er alla som följt den. Ni har vart ca 150-200 trogna besökare varje dag och det har ju självklart sporrat mig att skriva mer. Hoppas ni inte är allt för sura för alla bilder jag lagt upp, jag förstår att vädret är bättre här men håll ut snart börjar den underbara våren.
Kram till er alla / Mr C
Ps jag får kramas för jag är halvitalienare och i Italien kramar man sina vänner utan misstankar om ev läggning ;-)

1 kommentar:

  1. Klart som attan att du ska fortsätta blogga!
    Men vi som sitter fast här hemma i snöhelvetet vill nog inte veta vad du drar på för nya äventyr så ta gärna ett uppehåll ;)

    /P-O

    SvaraRadera