Varför denna blogg?

Jo för att få dela med mig av mina erfarenheter i Dubai där jag kommer vara och jobba under januari och februari. Jag ska hjälpa till att starta upp en ny Ducati Store, och självklart ska jag försöka ha lite roligt också. Fast det blir nog inte så svårt.

tisdag 9 februari 2010

Slappa i fulltös!







Idag har vi haft att göra precis hela dagen. möten möten och åter möten. Jag kommer aldrig mer lite på någon som säger att möten är hårt arbete. Det är det INTE vad ni än säger. Man sitter och lallar och småsnackar och diskuterar om ditt och datt, sen enas man om det uppenbarliga.
Visst kan det vara jobbigt för att det är tråkigt, men HÅRT..... NEJ!!! I vilket fall har vi löst lite vatten/avloppsbekymmer i butiken, sen har vi snackat lite med en försäkringsmäklare. Försökte få till en bra Ducati försäkring, men han måste vart anställd av något svenskt försäkringsbolag, för han gjorde exakt som dom gör i Sverige. Garvade åt vårt förslag. Fast det är inte lika blodigt dyrt här nere med försäkringar. En kille på ca 30 betalar ca 6-7000 för en helförsäkrad klass 7 hoj. George satte jag på att plocka ihop den första hojen vi ska leverera. En Ducati 696+ ABS. Jag själv hade lite företagsspionage på efter middagen. Testade den värsta hoj jag någonsin kör..... se bilden. Tur man har mörkt visir. Man fick släpa den runt hörnen, jag skulle faktiskt vilja påstå att den är trafikfarlig, men den har stereo och bling bling lampor ;-)
Resten av eftermiddagan spenderade vi med att se grymt upptagna ut. Jag var mest tagen efter hojturen tror jag, såg troligtvis rätt chockad ut.
Ikväll ska jag och polaren ut till ett ställe som heter Music room, ska tydligen vara ett schysst blues ställe. Vi får väl se hur jag gillar det.
Frågade min uppdragsgivare om jag kunde få lördag ledig. Min fru kommer ju ner och jag skulle gärna få lite tid med henne, och självklart fick jag det. Så vi har hela fredag, hela lördag ihop. Ska bli jätte kul och mysigt. Jag saknar faktiskt henne rätt mycket om jag ska vara ärlig.....sorry.... jag ska ju vara lite manlig och säga....... skit också att hon kommer ner och stör mitt i det roliga, vi som hade tänkt festa på som fan i helgen. För visst ska man säga så när man är knutte??
Nu är det time att dra sig mot affären och handla lite till kylen, tvättmaskinen går för full och jag känner mig lite huslig...... där åkte man dit på den manliga biten igen ;-)

Puss på er alla / Mr C

1 kommentar:

  1. Det är bra att du kan erkänna att du saknar mig.. ;) hihi.
    Puss, ses snart/ M

    SvaraRadera