Varför denna blogg?

Jo för att få dela med mig av mina erfarenheter i Dubai där jag kommer vara och jobba under januari och februari. Jag ska hjälpa till att starta upp en ny Ducati Store, och självklart ska jag försöka ha lite roligt också. Fast det blir nog inte så svårt.

tisdag 9 februari 2010

Äntligen!




Nu verkar det som att mitt riktiga jobb äntligen börjar. Igår hade vi ett lååångt möte ang butiken, verkstaden och övriga verksamheter. Det första vi ska göra att att placera ut ett antal hojar runt om i staden. En kommer bla stå i Puma butiken i Dubai Mall. Sen ska det skyltas upp vid butiksbygget. Våra skyltfönster är ENORMA så dekoren är inte att leka med. Ska försöka designa dom idag. George har vi satt på att kontakta alla presumtiva kunder vi träffade på mässan. JAg själv ka ha möte med byggherren idag ang el,vatten och avlopp, så det är inte så spännande. Fast allt måste göras, och det är riktigt intressant att hålla på med helt nya (för mig) uppgifter.


Igår kväll tog jag en sväng på nya hojen, rätt ok faktiskt. Den bästa jag har fått köra hitills. Det är väl ca 140 hk så det rör på sig vid rödlyserna. Många vill raca och ni som känner mig vet att jag inte ballar ur. Riktigt roligt , till man möter någon som har herrejösses massa hästar under huven. Dom är helt tokvilda i trafiken, och man ser ultrafräna bilar precis hela tiden. Tog en bild på en fräsch vit Lambo, skulle jag ta bilder på alla bilar man tycker är fräna så fyllde man kameran på en kväll. Too see is too belive!!!! Gasar som dom stulit bilen gör dom också, och dom verkar inte ha några bullerkrav. V10 med raka rör låter så gott (förutom när man ska sova).
Ha en underbar dag / Mr C

2 kommentarer:

  1. Det låter ju super najs (raka motsatsen mot vädret här i sverige) Ha det bäst kompis och jobba inte ihjäl dig.
    ang det du skrev igår så tänker jag på dig.
    du är bäst
    /Jimmy the Weed

    SvaraRadera
  2. Tack mannen! Jag jobbar INTE ihjäl mig. Mycket att göra är det, men när man gillar sitt jobb så är det enkelt. Kom och hälsa på vettja ;-)

    Mr C

    SvaraRadera