Varför denna blogg?

Jo för att få dela med mig av mina erfarenheter i Dubai där jag kommer vara och jobba under januari och februari. Jag ska hjälpa till att starta upp en ny Ducati Store, och självklart ska jag försöka ha lite roligt också. Fast det blir nog inte så svårt.

fredag 5 februari 2010

Mässa dag 1







Innan mässan öppnade gick jag runt för att kolla vad som gäller här nere. Klart fräna byggen, även om jag kanske inte gillar stilen sådär jättermycket. Men dom lägger ner själ, tid och pengar. Avgör själva om det är snyggt eller inte, men fränt kan ni inte neka till att det är. La märke till att det är bara vi som har Ducati i montern.
Vid öppningscermonin gick någon sheik runt och hälsade på alla utsällare. Han har tydligen hand om alla events här i Dubai. Mycket mäktig skalla han vara. Så nu har man skakat hand med en Sheik också ( hans hand kändes precis som vilken hand som helst ). Det var mycket fackfolk och press underdagen, och vi blev intervjuvade av Dubais största motorkanal. Tror dom ska sända programmet idag. Det var inte sådär jätte mycket folk, men lite hojjar vart sålda. En 18 åring fick en välja hoj av sin pappa, så han valde en Streetfighter med extra allt. Vad summan vart tänker jag inte avslöja. Idag fredag så väntas den stora massan. Dom säger att idag är den sora publikdagen, så jag kan vara beredd med orderblocket. Som om inte jag skulla vara van vid det, jag jobbar ju i Arboga ;-). Börjar kl 12 idag så jag har lite sovmorgon. Som vanligt så vaknar man supertidigt när man äntligen får sova. Ska ta mig en promenad upp till affären och köpa lite frukost innan jag drar ut till mässan.
Ikväll är det Nickelback, vi ( eller HD ) har gjort i ordning en HD till deras ära, rätt schysst lack faktiskt. Vet inte om den ska lottas ut eller om någon speciell ska få den.
I vilket fall så är jag redigt trött på Nickelback redan, dom spelar dom dag och natt på radion, så snart kan jag sjunga med i varenda låt i kväll. Kul ska det bli och bilder får ni troligtvis i morgon. Misstänker att jag kommer vara för "trött" för att skriva när jag kommer hem inatt.
Till er(skade)glädja kan jag avslöja att idag är det mulet och bara 24 grader ute. Fast kl är bara tjugo i tio så det blir säkert bättre under dagen.
Nu måste jag dra om jag ska hinna.
Hoppas ni alla mår bra och att ni kommer få en toppen dag / Mr C

2 kommentarer:

  1. Det låter inte helt fel å leva ditt liv just nu här hemma är det typ en meter snö. Jag Jocke o w har varit magsjuka i omgångar jihoo! (not) sitter här nu å tror kg åkt på en omgång till.
    Så njut av dagarna med nickelback. Jag kan fixa en kareoke kväll när du kommer hem om du vill:)//kusin m

    SvaraRadera
  2. Sheik it bäbis! Snart är du hemma i "gnällbältet" igen, och med tanke på snöläget nu så finns det säkert lite kvar till dig när du kommer hem...

    xxxooo från Leverantören!

    SvaraRadera