Varför denna blogg?

Jo för att få dela med mig av mina erfarenheter i Dubai där jag kommer vara och jobba under januari och februari. Jag ska hjälpa till att starta upp en ny Ducati Store, och självklart ska jag försöka ha lite roligt också. Fast det blir nog inte så svårt.

onsdag 17 februari 2010

jobb jobb jobb

Den här dagen har vart rätt tråkig faktisk. Jag och Geroge har jagat verktyg till verkstan. Begärt in offerter från ett tiotal leverantörer. Verktyg är av någon underlig anledning svindyrt här nere. Tex, den billigaste högtryckstvätten kostar runt 5000 kr, hemma får du samma för 1500 kr. Sen har vi jagat killarna som skall trycka "opening soon" dekalerna till rutorna till butiken. Den största dekalen är över 12 meter lång, så det kommer bli rätt maffigt.
Ägnade en timme till att uppdatera http://www.italiabikecenter.com/ också, så kolla in erbjudandet vi har just nu. Tycker personligen att det är ett riktigt bra tillfälle att köpa en superbike. kanske tom lite FÖR bra deal.
I morgonbitti är jag inbjuden av KTM att köra Quad i öken. Vi startar kl 7 på morgonen, tar en tur i soluppgången för att sedan avsluta med frulle i något beduintält. Låter som att man har haft sämre mornar. Hoppas det blir åka av.
På kvällen blir det personalfest i DubaiMarina.
Min tid här är snart slut för denna gång, det låter som om dom vill ha mig tillbaka, men vi får se om det finns tid för det. Vill absolut inte vara här under sommar månaderna. Tror det är lite för varmt för mig. Fast jag kan nog tänka mig att vara här okt-mars. Time will tell!
Ikväll är jag helt ensam, kompisen är på personalmiddag. Vi på Ducati har personalfest, på Volvo har man personal middag. Hahaha.....Det låter ju onekligen roligare med fest än middag.

Nu är det duschen som gäller, sen hitta ett bra middagshak. Känns tomt att äta middag ensam, tror nog jag saknar frugan lite.

hebben een goede avond / Mr C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar