Varför denna blogg?

Jo för att få dela med mig av mina erfarenheter i Dubai där jag kommer vara och jobba under januari och februari. Jag ska hjälpa till att starta upp en ny Ducati Store, och självklart ska jag försöka ha lite roligt också. Fast det blir nog inte så svårt.

tisdag 2 februari 2010

Hojar i tullen!

Alla på jobbet var superglada i går för att hojjarna äntligen hade landat på flygplatsen i Dubai.
Nu trodde dom allt var lugnt med mässan, så vi planerade att montera ihop dom nu på morgonen. MEN...........Företaget saknar import tillstånd. Hojjarna lämnar INTE tullen förrän vi har tillståndet. Ok.... då är det väl bara att fixa tillstånd...... det tar en vacka!! Vad göra?? Skriv bara fakturan från Ducati så den hamnar hon Harley. Alla som har jobbat med italienare vet att det inte existerar något som heter "bara" i Italien. Så kl 18.45 fick vi den rätta fakturan. TULL STÄNGD! Så om det inte funkar i morgon så får vi stå i en tom monter och visa prislistor. Skulle inte tro att det är ett alternativ för mig. Det är bara att fixa problemet i morgon. Sen satt vi i möte med byggherren och designern. Skulle gärna lämna ut 3D ritningarna på bygget, men jag tror det är hemligt tillsvidare. Geroge ville ha lite större verkstad, och lager. Lagret vart större men dom minskade på verkstaden med lika mycket. Så han var inte så nöjde efter mötet. Fast jag tror han klarar det. Vi räknar ju bara med att sälja 150-170 Duccar / år. resten av dagen har vi snacka med kunder som har hört av sig efter vårt mailutskick. Tror vi kommer sälja 30-40 hojjar under mässtiden.
Efter jobbet har jag bara cruisat runt stan med hojjen, käkat lite libanesiskt. Nu är det dusch och säng som gäller.

Ha re / Mr C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar