Varför denna blogg?

Jo för att få dela med mig av mina erfarenheter i Dubai där jag kommer vara och jobba under januari och februari. Jag ska hjälpa till att starta upp en ny Ducati Store, och självklart ska jag försöka ha lite roligt också. Fast det blir nog inte så svårt.

fredag 19 februari 2010

Sista helgen i Dubai

Jaha, så har man klarat av den sista helgen i den här staden på ett tag. I går kväll var jag på"avslutningsmiddag" med hela gänget. Italiensk restaurang med alkoholtillstånd. Käkade lite små italienska förrätter, och en supergod svamprisotto. Kvällen var riktigt trevlig, efter maten gick vi och checkade bilarna som cruisade. Jag blir lika imponerad av bilparken efter en månad i stan. Sinnessjukt!!
Idag började jag dagen vid poolen, lade mig i solstolen vid halvelva tiden. Hade precis somnat vi 12 tiden när minareterna drog i gång på full volume. En på väntra sidan av huset och en på högra sidan. Gissa om det vrålades? Båda gick i gång på alla 12, och visste jag inte bättre hade jag trott det var fotbollsmatcher. Efter jag hade höjt min volume på ipoden till max och fortfarnade inte hörde musiken gav jag upp och gick ner i lägenheten. Slängde in en maskin tvätt och sov en kvart. När minareterna tystnat gick jag upp igen och somnade skönt i solstolen. Straffet för det då??? BRÄND PANNA! Knallröd och sur försökte jag sätta på mig hjälmen. Det gick tillslut, och jag åkte ut till Dragon Mart. Den största Kinesiska marknaden utanför Kina. Strosade runt i elektronikavdelningen och kollade Iphone och BlackBerry kopior. 500 kr för en rätt ok kopia är inte för dyrt. Kanske ska handla en i morgon. I vilket fall så handlade jag interminne till min laptop. 2 Gb för 200 kr, vet inte vad det kostar i sverige men jag tror det är billigt. Sen tog jag vägen genom downtown hem. Riktigt kul att börja hitta istan, synd bara att man snart ska härifrån. I kväll så ska jag ta mig ner till ett ställe som heter Maddinat för att käka middag. Det är ett ställe som är uppbyggt på vattnet och går i stil med gamla arabiska marknader. Riktigt mysigt ställe. Får se om jag kan ta lite bilder.

take care / Mr C

5 kommentarer:

  1. va nice !!! skönt att komma em till ett ljusnande snöit svedala !!! vi saknar fula rödbrända nuna !! krsm på dej !!//R&A

    SvaraRadera
  2. Du lär inte hinna träffa mig innan jag drar igen ;-)

    Kram / Mr C

    SvaraRadera
  3. du e fasen inte klok som kommer hem nu ju.men klart vi saknat dig.Ska fixa din motor huv..Skulle den lackas silver eller? Nästa gång ska ja nog me å köra lite KTM..2 timmar låter ju lite lite.PPallar nog 3 iaf. Men välkommen tillbaka till verkligheten nu,

    SvaraRadera
  4. Lackarn, två timmar i mitt tempo, och du ligger och spyr i sanden.
    Om du lackar frugans Clubman silver tror jag du har mer bekymmer än du kan hantera. SVART huv!! Inget annat tack och glöm inte att jag bara är hemma till tis lunch. Sen är jag borta igen. Kommer med bilen på mån morgon.
    Hoppas att du lovar att följa med nästa gång jag åker till Dubai.,

    / Mr C

    SvaraRadera
  5. Eller vad fan skriver jag?? Huven ska vara röd..RÖD RÖD RÖD...ABOLUT inget annat.

    / Mr

    SvaraRadera