Varför denna blogg?

Jo för att få dela med mig av mina erfarenheter i Dubai där jag kommer vara och jobba under januari och februari. Jag ska hjälpa till att starta upp en ny Ducati Store, och självklart ska jag försöka ha lite roligt också. Fast det blir nog inte så svårt.

tisdag 16 februari 2010

Hur mycket ska man tåla?






Jaha då var det dags att byta hoj igen, bad om att få en bekväm hoj så min fru kunde åka med. Hon gillar inte att åka sporthoj. Ni ser ju själva vad jag fick. Börjar tro att dom vill jävlas på riktigt. Det var som att ratta runt en finladsfärja på Dubais gator. Fast utan taxfree. Jag förklarar snart krig mot dom små antagonisterna!

Har ärligt inte haft tid att blogga dom senaste dagarna. Frugan har vart här och jag har jobbat. På kvällarna så har jag faktiskt prioriterat att umgås med henne. Hoppas hon har haft det underbart fast det var väldigt kort tid här nere. Nu är hon hemma igen efter en riktigt tråkig flygtur, med förseningar och missade transfer flyg.

På jobbet har vi äntligen fått leverera den första Ducatin. Kanske inte den dyraste, men alla hojjar räknas. En överlycklig NyaZeländare vart först ut med en Monster 696 ABS. Min mekaniker George får leverera under min översyn. Bild finns att beskåda.

Har haft möte med PUMAS marknadschef, och jag tror det kommer bli ett riktigt bra samarbete, dom är heltända på ett göra något kul ihop, så i morgon ska vi ta över en Ducati till deras butik i Dubai Mall. Verkligen ett premium läge för att visa ett premium märke. Vi skall även placera ut hojar i resten av deras butiker i UAE. Vad som sker i framtiden vet jag inte, men nu är vi i alla fall samanförda med varandra.

Fick lite bilder från våran marknads avdelning idag som jag kan dela med mig av. Det är från Nickelback konsären, och som ni ser så hade vi rätt kul.
Resten av bilderna jag har tagit här nere lägger jag upp när jag får med tid, och i ItaliaBikeCenter galleri.
Nu är det inte lång tid kvar här nere, så vi har börjat planera avskedsfest för mig. kommer att kännas jätte tråkigt att lämna alla. Jag har verkligen lärt känna helsköna figurer, hoppas verkligen att jag har tid att åka ner lite senare och hälsa på igen.
Nu är det i vilket fall dags att krama kudden och ladda för en ny dag i morgon.
Kommer inte att misssköta bloggandet mer. Ber om ursäkt för min otroligt slöa inställning till bloggen dom senaste dagarna. Nu är det rättning i leden som gäller för mig.
Cysgu yn dda / Mr C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar