Varför denna blogg?

Jo för att få dela med mig av mina erfarenheter i Dubai där jag kommer vara och jobba under januari och februari. Jag ska hjälpa till att starta upp en ny Ducati Store, och självklart ska jag försöka ha lite roligt också. Fast det blir nog inte så svårt.

måndag 1 februari 2010

Ääääh va fasiken


Lite kan jag väl berätta om dagen. motorcyklarna står i tullen så vi får dom troligtvis i morgonbitti. Jag och George anmälde oss frivilligt att montera ihop dom. Vi har studerat killarna i HD verkstaden, och bestämde oss för att gör det själv. Sen fick vi skjortorna till mässan. Tycker dom vart jäkligt snygga. Dom ville ha vita först, men det ändrade jag på.
George hade tagit med mat till mig också idag, så jag vart bjuden på Indisk hemlagad mat. Enkelt men MYCKET gott, och treligt att han tänkte på mig. Ja... nu var det ju inte han som lagade maten utan hans hemhjälp eller vad man nu kallar en "maid".
På eftermiddagen fortsatte George med mailande och jag satt och försökte se lite upptagen ut. Hjälpte marknadsavdelningen lite med layouter på trycksaker. Sen kom våran montervärdinna och presenterade sig. Rysk tjej... trevlig... intresserad av MC.... tja vad ska man säga? En typisk Ducatimontertjej på Milano mässan. Rinde sedan Xerox och fixade så dom ställer en printer/kopiator/scanner i vår monterpå mässan. Sen fortsatte jag det tunga jobbet med att se upptagen ut tills jag gick hem. Jag gillar verkligen inte att bara sitta, det ska vara action hela tiden på jobbet. Vanligtvis kan jag skapa action själv, men jag kan ju inte husera här som jag gör hemma i Arboga. Har ingen att reta på dagarna så jag saknar både Mats och Janne i Arboga. ( glöm inte att går att handla fast jag inte är där)(http://www.italiabikecenter.com/) lite reklam har ingen dött av, förutom den töntiga moderatorn på sporthoj.com som alltid stänger av mig så fort jag skriver ett företagsnamn. Här kan jag skriva vad jag vill för det är min sida.
Nu är kl 22.52 och jag ska upp kl 9.00 så jag lär gå och lägga mig snart. En sak jag har glömt att berätta.... i morse när jag åkte hoj till jobbet i t-shirt som vanligt,så frös jag faktiskt lite. Det var jätte rått i luften, nästan som morgon dagg. Hoppas det inte blir kallare för då får jag börja klä på mig. Och kom inte mer moralpredikningar om skinställ,ryggskydd och reflextejp på backspeglarna. Jag VET hur man SKA vara klädd.
Men just nu struntar jag i det.
Ta hand om er / Mr C

6 kommentarer:

  1. Snygga skjortor, fick du rätt storlek eller ska jag köpa din? :)
    Saknar en snygg Ducceskjorta att ha på jobbet, det får du fixa när du kommer hem!

    /P-O

    SvaraRadera
  2. Du behöver inte oroa dig för att du ständigt blir "deletad" på SportHoj, fortsätter du åka hoj i T-shirt så är du snart ett topic på SH och det kommer att bli många sidor, "tänka sig att en mc-nasare har så dåligt omdömme att han åker utan skydd, FY, HU & BLÄÄÄÄ" vänta bara så är du snart den mest omtalade handlaren i Svedala & Dubai, SportHoj din vän i nyhetsstiltjen....

    DP says: Din riktiga vän i Enköping....

    SvaraRadera
  3. P-O, Jag ska kolla om det blir några skjortor över, men du är medveten om att det står Ducati Dubai på frontloggan va??

    Enköping, Jag vill inte vara ett ämne på sporthoj så lämna mig utanför den sandlådan är du snäll. Är hellre på SDK och hänger.


    Mr C

    SvaraRadera
  4. Hallå där nere Chrisse, behöver du hjälp så kan jag komma ned till dig. /mikkel

    SvaraRadera
  5. kan tänka mig att du kan det. Som det ser ut just nu så har jag redan ca 20 personer som står till mitt förfogande. Men jag hör av mig om jag behöver någon till som är expert på att se upptagen ut ;-)

    Må väl / Chrisse

    SvaraRadera
  6. Har du samma "snygga" beach-shorts på dig i Dubajj som hemma i stationshuset...?

    SvaraRadera