Varför denna blogg?

Jo för att få dela med mig av mina erfarenheter i Dubai där jag kommer vara och jobba under januari och februari. Jag ska hjälpa till att starta upp en ny Ducati Store, och självklart ska jag försöka ha lite roligt också. Fast det blir nog inte så svårt.

söndag 7 februari 2010

Mässa dag 3











Sorry vänner för att jag inte har orkat blogga i samma takt som jag brukar. Det tar på kroppen att ha mässa, dessutom ska man ha flera språk i skallen. Det finns en del svenskar här nere, mycket italienare och massa australiensare och sydafrikaner. I vilket fall tycker jag mässan var mycket lyckad. Vi hade stort intresse och en hel del försäljning. Dom verkar inte vara så där jätte intresserad av att vässa maskinerna, dom vill mest ha bling bling. Lägger in en bild på bikebuildercontest så ni kan se hur modet är här nere. Den blåa förlängda saken har 600 hk. FRÄNT!! Ok jag vet att den är ful men på något sätt farsineras jag av dom där byggena.



Efter mässan som stängde kl 20.00 så gick vi över till Status Quo konsären. Helt ärligt så var den helt kass, men ok.... nu har jag sett dom. Sen var det sängen som gällde. I morse kl jättetidigt så drog jag och Petra (carlifonia Superbike School arrangören till Yas Island. Det ligger i Abu Dhabi och det är där dom kör F1. Vi hade möte med direktören ang ett arrengemang vi (dom) ska ha den 25 feb. Jag har lite planer på att promota Ducati på banan i samband med MC körningar. Tyvärr kan jag inte ge er några roliga bilder därifrån. Vi fick inte ta upp kameran då Ferarri hade provkörningar där precis när vi var där. Vilket var både fränt och synd. Ferrari har förresten byggt ett "Ferrari world" precis i anslutning till banan. Om ni Googlar på typ Ferrari+Abu Dhabi så tro jag ni kan hitta bilder. Stället är ENORMT, som en hel stadsdel, bergochdalbana tema park osv osv. på vägen tillbaka till Dubai så stannade vi till vid Aprilia butiken. Stökigt, rörigt,skitigt och dålig placering. Fast en hel del fräna hojjar inne. När vi kom tillbaka till butiken så orkade jag inte göra mer så jag plockade ut en Buell 1125 och åkte hem. Ni får bilder på den i morgon. Tog en sväng förbi Dubai Mall och strosade runt lite i butiker. Handlade faktiskt inte något. En bilbutik hade en liten utsällning i gallerian. Gissa om jag dregglade!!! Ena bilen är en Merca McLaren, den andra har jag ingen idé om vad det kan vara. Någon???
Idag är det en speciell dag... en del vet varför den är speciell för mig och en del har ingen aning, och så vill jag ha det. Kan avslöja att det inte är en specielt bra dag i vilket fall, saknaden är jätte stor.
Arrividerci tutti / Mr C

9 kommentarer:

  1. Kram till dig från oss det är nog "några" som tänker på dig!
    M J W

    SvaraRadera
  2. Tack.. det värmer.. har inte ni msn? adda mig på chwen@live.se . Kommer bara att acceptera dom jag känner igen så ni andra kan spara på era tangenter ;-)

    Mr C

    SvaraRadera
  3. Jag är med i tankarna älskling. Det vet du. / M

    SvaraRadera
  4. Det måste va minst 25 år sedan man va på Status Quo, men det va säkert samma låtar nu som då :)

    Fan du skulle behövt vara hemma och hjälpa mej med läxorna, har börjat läsa Italienska och det går jävligt tungt.

    /P-O

    SvaraRadera
  5. Hej P-O, troligtvis var det samma gamla låtar dom filade på för 25 år sedan.
    Om jag hjälper dig med din läxa kommer du hamna i allvarliga problem då jag nästan bara kan oanvändbara fraser på italienska....eller oanvändbara är dom väl igentligen inte, men man ska nog passa sig lite för hur man använder dom ;-)

    Är på jobbet igen den 12 mars eller så.

    ses snart / Mr C

    SvaraRadera
  6. Kanske läge för en öl på Bishops fredag den 19:e eller 26:e?
    Ska vi dra igång en tråd på forumet?

    mvh
    /P-O

    SvaraRadera
  7. P-O, jag kan inte planera just nu för den tiden. Men dra ihop ett gäng och parta i vilket fall. Vilken skjortstorlek är du? Ska försöka fixa nått fint åt dig härifrån.


    Mr C

    SvaraRadera
  8. Hur menar du nu? Vadå kan inte planera? Du menar väl inte att familjen går före att mingla med kunderna på fritiden ;)
    Med min muskelösa överkropp så brukar jag dra L/41-42 i storlek på skjortor.

    /P-O

    SvaraRadera
  9. Jag säger om dig som jag sa om Neil Armstrong och Buzz Aldrin; - Det är fejk, du är inte där! Du sitter hemma i lyan och bloggar för att komma ifrån Janne några veckor!

    SvaraRadera