Varför denna blogg?

Jo för att få dela med mig av mina erfarenheter i Dubai där jag kommer vara och jobba under januari och februari. Jag ska hjälpa till att starta upp en ny Ducati Store, och självklart ska jag försöka ha lite roligt också. Fast det blir nog inte så svårt.

onsdag 10 februari 2010

Dubbelmoralens näste


Ja ha ! Då var men en dag närmare döden igen då. Idag har det ärligt inte hänt mycket från min sida. Har haft lite kontakt med Puma Middle East för samarbete, vi får väl se vad det kan resultera i. Sen har jag hjälpt George att ha lite kundvård. Skickat lite mail till folk vi träffade på mässan. I överigt har vi haft relativt trist. Var lite halvseg efter gårdagskvällens bravader på Music Room. Vi fem tiden på eftermiddagen kom min polare Leif och hämtade mig ( jag körde INTE MC i morse), sen drog vi till en emirat som heter Umm al Quwain. Där har dom en tax free butik, där man får handla fritt. Kompisen som har alkohol licens har inga bekymmer med att ha alkohol varken sig i bilen eller hemmet hemma i Dubai. Problemet ligger i att Umm Al Quwain ligger bortanför Sharja. Så man måste åka igenom Sharja för att komma tillbaka till Dubai. Nåväl... butiken påminde om en finladskryssning, fast man saknade gungningarna lite. Billig var det verkligen, inte som i Tyskland men nästan. Handlade lite öl, en Saphire Bombay Gin, och en flaska Ed Hardy Vodka. Den köpte jag bara för flaskans skull. se bara på bilden hur frän den är.. Kompisen köpte ett gäng plattor öl, vin och några flaskor Whiskey. Sen var det bara att be till Allah att inte bli stoppad av polisen i Sharja. Hade vi blivit stoppade så hade jag haft låååååång semester i Sharja. Än värre hade det vart om vi råkat ut för en olycka med bilen full med alkohol. Det hade inte vart toppenläge om vi säger så. Men vi kom tillbaka till Dubai utan incidenter. Phuuu., men det är ändå rätt märkligt med dessa emirater. I Dubai är det nästan förbjudet att dricka alkohol, i Sharija är det tvärförbjudet att ens smutta på en öl medans i Umm Al Quwain är det helt fritt för alla att handla. Alla tre emirater är muslimska och enligt deras tro är det precis hur illa som helst att dricka sprit. Vaför är det då oliga regler i dom olika emiraterna??

I Morgon kommer min lilla ängel ner och hälsar på......eller... det är nu jag skulle vara lite manlig va???... ok... i morgon kommer min bit......eeeh tant ner och stör mig mitt i det roliga och jag längar INTE jätte mycket... Duger det?? Jo då jag är knutte och stentuff...ELLER HUR?

Har en hel del planer för hennes 4 dagar här, men jag tänker inte avslöja dom för jag vet att hon är här och tjuvläser ibland. Har dock fixat en glidare över helgen så även hon kan följa med på en lite hojtur. Hon gillar inte riktigt sporthojjar(hon är finska). Vad det blir för hoj avsöjar jag senare.
Det har vart lite kyligt dom senaste dagarna, men i dag kom värman tillbaka igen. 26 i morse, och 37 mitt på dagen...phuuuu.... George berättade idag att 52 grader och 80-90% luftfuktighet inte är ovanligt mitt i sommaren. Jag tror jag skulle dö. Tänk på alla SMC: are, om dom kom ner. Full skyddsutrustning med ryggskydd,GoreTex kläder och reflextejp på backspeglarna. Hahahaha vilken syn! Dom skulle tappa ca 98% av sin kroppsvikt i bara svett under en dag, så när dom kom tillbaka efter en långtouring så var det bara Goretex stället kvar. Ärligt.... det går inte att ha samma säkerhetstänkade som hemma i Sverige, det är helt enkelt inte genomförbart. Och jag vill fortfarande inte ha moralpredikningar om det.
I morgon är det en ny dag och nya utmaningar, iochmed att det är torsdag här så är det samma som lördag hemma, halvdag och ledig på fredag. Tog även ledigt på lördag. Vi jobbade ju förra fredagen då det var mässa. Så jag och Mrs M kan ha lite tid ihop. Hon får klara sig själv söndag och måndag. tror inte det blir ett bekymmer då vi har pool på taket och stranden ligger ca 90 meter från huset. Lite kul att poolen faktiskt är nerkyld, och inte uppvärmd som den är hemma.
God natt vänner / Mr C

2 kommentarer:

  1. Dubai here I come.... bara en natt kvar att sova... sen är jag på g ;)
    Puss, love you/ M

    SvaraRadera
  2. F-n va skönt !! Sitter på jobbet 06,23 och väntar på att mailserverna ska komma igång.... passar på att läsa om dina fantastiska äventyr !! Låter som en dag i Arboga !! fast något varmare....
    ha en skön helg med MrsM !!!

    SvaraRadera