Varför denna blogg?

Jo för att få dela med mig av mina erfarenheter i Dubai där jag kommer vara och jobba under januari och februari. Jag ska hjälpa till att starta upp en ny Ducati Store, och självklart ska jag försöka ha lite roligt också. Fast det blir nog inte så svårt.

tisdag 26 januari 2010

Svensk hantverkarstil !?!?!?







Idag skulle vi åkt till AbuDhabi och kollat in den andra butiken som skall öppna. Nu vart det ändringar i sista sekunden. Varför vet jag inte, och det verkade faktiskt ingen annan veta heller.
Så jag och George (verkstadschefen för Ducati) bestämde oss för att åka till Dubai Autodrome och inspektera butiken som ska öppna den 4:e feb. Ja.... ni ser ju själva hur det ser ut, och man behöver ju inte vara Ducati försäljare för att räkna ut att så kommer inte att ske. Fast dom tror att det är klart till den 4:e. Så nu är det bara att fokusera på DubaiBikeWeek där vi kommer presentera Ducatis framtid i Dubai.

På eftermiddagen träffade jag killen som fixade hoj till mig igår. Snackade lite allvar med honom (fast inte på Italienskt vis, med hästhuvuden och så), så i morgon ska jag få mig en Buell. Inte riktigt nöjd, men det är ett steg i rätt rikting.

På tal om att jobba hårt...idag var det en Indier på kontoret där jag jobbar som somnade. Inte bara en liten powernap utan i flera timmar. Han snarkade så färgen lossnade från väggarna, och vi garvade så vi låg dubbelvikta.

Bara så inte ska tro att jag snackar skit om fräna bilar så får ni en bild på vad som stod utanför butiken idag när jag gick ut för att ta en nypa luft. Infogar även en bild på utsikten från min balkong.
Sen har jag fått ett telenummer här i Dubai. Ni som vill ha det får maila på chwen@live.se.
Arrividerci / Mr C

4 kommentarer:

  1. Men ni får väl jobba häcken av er så ni kan öppna den 4:e... ;)

    Puss puss// M

    SvaraRadera
  2. här krävs det inte arbetskraft, här krävs ett mirakel för att öppna portarna den 4: februari ( i år )

    / Mr C

    SvaraRadera
  3. Ja det ser ju lite tomt ut i butiken. Men under har skett förr. Ni kanske klarar 4 feb. Det är ju några arbetsdar kvar. Å

    SvaraRadera
  4. vilken häftig utsikt du har / jos

    SvaraRadera