Varför denna blogg?

Jo för att få dela med mig av mina erfarenheter i Dubai där jag kommer vara och jobba under januari och februari. Jag ska hjälpa till att starta upp en ny Ducati Store, och självklart ska jag försöka ha lite roligt också. Fast det blir nog inte så svårt.

lördag 23 januari 2010

Hur?


Många frågar mig hur i h-lvete man får jobb i Dubai. Jo, man har viljan, ambitionen och framför allt kontakter. min kompis som bor där har hjälpt mig att få dom rätta kontakterna. Först såg det ut att bli ett företag från Qatar som skulle öppna butiken. Sen vart det en helomvändning, och nu är det ett stort företag från Dubai som öppnar. Tror dom har mellan 3500 till 4000 anställda inom olika områden. Jag vet att dom håller på att förhandla om importen på Mc Laren bilar just nu. Hmmmm hoppas på schysst tjänste bil. Fast jag har svårt att tro att det blir en sådan. Men jag kanske får tillfälle att prova den.
Nu är det i vilket fall inte lång tid kvar i kylan. I morgon bär det av. En bekant kommer och hämtar mig på flygplatsen i Dubai, nice att åka vit bling bling Hummer till lägenheten. När man åker den så känner man sig som en liten kung över alla andra på vägen. Den är megastor!
Nog för denna gång och må ni ha besök av Kung Bore, må era isskrapor få jobba / Mr C

3 kommentarer:

  1. Klart som attan att du måste ut med en Mc Laren och testa Dubai Autodrome.

    SvaraRadera
  2. Nu landar du snart..Hoppas resan gått bra min älskling. Saknar dig redan.
    Puss din M

    SvaraRadera
  3. Men nu vill vi se den vita hummern och alla dubaiare!! ;)
    //kusifinen

    SvaraRadera