Varför denna blogg?

Jo för att få dela med mig av mina erfarenheter i Dubai där jag kommer vara och jobba under januari och februari. Jag ska hjälpa till att starta upp en ny Ducati Store, och självklart ska jag försöka ha lite roligt också. Fast det blir nog inte så svårt.

onsdag 27 januari 2010

Konkurans spionage




Ja ha så var en dag till avklarad. Verkar inte vara så svårt att vara " Manager" över en import. Det är bara se till att personalen gör det dom ska göra. Luta sig tillbaka och samtidigt se lite upptagen ut. Hur svårt kan det vara ? Skämt å sido.. idag har vi haft det lite lugnare, då Harley hade lite problem i Abu Dhabi. Ägaren var tvungen att åka dit, så jag och George (chefsmekanikern) åkte ut på "ärenden". Vi bestämde oss för att checka in konkurenterna. Vilket skämt!! Såg ut som vilka motorsågshandlare som hellst. Rörigt och jävligt överallt. Verkstäderna skulle ni inte ens lämna in era rullskridskor på. Det var knappt jag ville gå in i dom. Det stod motorcyklar,mopeder,bilar och annat skrot huller om buller. Mitt i all röra hittade jag en övergiven 1098R (350.000 kr) som stod och trängdes med en Shelby Cobra (flera miljoner). Helt absurt! Efter det så åkte vi ut till KTM lager. Där tog jag lite bilder. Som ni ser så är det en Rolls som står övergiven under presseningen. Respekt för förvaringsplatsen säger jag bara. Dom sålde även beach buggysar...ååååååååh vad jag vill prova. Priset för den med flames på är 800.000 kr. Sen hade dom uppfödning av hästar ute på gården. var in i stallet och dom sa att priserna på pållarna startar på 1.000.000 kr och den dyraste kostar 10.000.000 kr. För lite kött och blod??? inte konstigt att pålägget är så jädra dyrt ;-)


På eftermiddagen satt jag och Geroge och gick igenom hur hans verkstad ska se ut. Tror han får bestämma själv hur han vill ha det. han har ju trots allt jobbat som mek i flera hundra år.


Nu ska jag ha ledig tid och bara softa. Tror jag knäcker en alkoholfri öl ( tullen tog ju den riktiga).


Kippis / chrisse




5 kommentarer:

  1. Alkoholfri ... säääääääkert ;)
    Hörs senare ikväll/ frugan

    SvaraRadera
  2. Köp med dig en häst hem till mig! :)

    SvaraRadera
  3. Nä.... jag köper ingen häst till dig. Du kan få en död fluga som jag mördade inatt.

    / Mr "flugmördare" C

    SvaraRadera
  4. jag har hört att de ska va goda att dippa i ajvar relish, du borde testa det kära svåger.

    SvaraRadera
  5. Dippa en 10 miljoner kronors häst i ajvar relish. Eeeeeh du är från Sörsta va?
    Inser du hur mycket Ajvar det kommer att gå åt?


    / Mr C

    SvaraRadera