Varför denna blogg?

Jo för att få dela med mig av mina erfarenheter i Dubai där jag kommer vara och jobba under januari och februari. Jag ska hjälpa till att starta upp en ny Ducati Store, och självklart ska jag försöka ha lite roligt också. Fast det blir nog inte så svårt.

söndag 31 januari 2010

Rökförbud i shoppingcentrat

I dag berättade dom att dom har höjt bötes beloppet om man skulle röka på någon shopping galleria. Förut var det 500 Dirham, det är ca 1000 kr. Vad tror ni "locals" gjorde när en vakt kom fram och sa åt dom? Hissa upp en femhundring ur fickan och fortsatte röka så klart. Nu har dom höjt böterna till 1.000.000 (EN MILJON) Dirham ca 2.000.000 kr och upp till två års fängelse. Nu är det faktiskt ingen som röker inomhus. Jäkligt smart sätt att få folk att lyda va?

Det vara bara det.

Hasta la vista / Mr C

2 kommentarer:

  1. Haha, den var ju skitbra =)/ M

    SvaraRadera
  2. Don Arboga!
    Fattar fortsatt inte at du har lemnat oss her oppe blant alle pingviner og isbjörner....
    Ha en bra dag i varmen!!
    S. Mario

    SvaraRadera