Varför denna blogg?

Jo för att få dela med mig av mina erfarenheter i Dubai där jag kommer vara och jobba under januari och februari. Jag ska hjälpa till att starta upp en ny Ducati Store, och självklart ska jag försöka ha lite roligt också. Fast det blir nog inte så svårt.

torsdag 28 januari 2010

Cruising i stan





Hej därhemma i snöstormen. Idag var det bara halvdag på jobbet så det hände inte så mycket. Lite möte, sen en del snack om verktyg och verkstan. Mer än så har jag inte att prata om jobbet. Efter jobbet tog jag Harley ( dom har inte gett mig nått annat ännu ) på en tur runt byn. Stannade först vid hotellet jag gick till igår, tog den klassiska Dubai bilden på världens enda 7 stjärniga hotell. Sen bar det av mot Palm Jumerira. Man fick åka rakt över hela palmen, sen var det en tunnel sista biten ut till Hotell Atlantis. Måste gå in där någon dag det är bättre väder. Dom ska ha ett helt otroligt stort akvarium. Tydligen ska det finnas tre valhajar bla. Tog även en bild på loket jag släpar runt på. På vägen hem så såg jag en mc olycka. Killen kör om mig i ca 2-300 km/h på sin pizzadelivery moppe, sen blir det rött ljus. En minibuss full med Pakistanier stannar såklart, men det gör inte killen på pizzamoppen. Han drar rakt in i bussen och det yr pizzor,skor,delar från moppen,delar från bilen och killens hjälm far som en missil över vägbanan. Jag trodde ärligt killen skull dö. När han hade legat 5 sekunder far han upp helt oxtokig på busschauffören och skäller som en terrier. Smått chockad över händelsen åker jag småskrattandes därifrån. Han vart ju inte allvarligt skadad, om han ens vart skadad. Har ingen lust att bli indragen i förhör med polis.

I kväll är det "lördag" kväll så lite gallej lär det bli. Har fått tag på en platta Carlsberg Export så det är ingen idé för er att vara skadeglada. Kommer ta det lilla lugna för jag har inte lust att missa en dag i morgon. Hade tänkt ta en liten längre tur med "loket". Kanske man kan besöka AbuDhabi som inte blev av i veckan. ja ja time will tell...

Tack för alla bilder ni skickat på snökaoset. Indierna jag jobbar med skrattar hjärtligt åt det. Jag själv bara små ler lite. Hoppas ni kör försiktigt och använder mössa och vantar. Vi har haft det lite kyligt idag, ca 25-26 grader mitt på dagen och nu har vi bara 21 och kl är 6 på kvällen. Fast det skulle bli varmare i morgon igen.

Hast la vista / Mr C

2 kommentarer:

  1. du har det bara för jäkla bra. tror ja måste pula dig i snö,när du kommer hem.

    SvaraRadera
  2. Kom ner så ska jag mula dig med sand istället.

    / Mr C

    SvaraRadera