Varför denna blogg?

Jo för att få dela med mig av mina erfarenheter i Dubai där jag kommer vara och jobba under januari och februari. Jag ska hjälpa till att starta upp en ny Ducati Store, och självklart ska jag försöka ha lite roligt också. Fast det blir nog inte så svårt.

söndag 17 januari 2010

På tal om hojjar och Dubai




Jag och min bästa vän (best man) åkte ner till Dubai och åkte lite hoj i November. jag har åkt en hel del hoj runt om i världen, men det här var något helt i särklass. Vi startade i Dubai, åkte sedan över emiraten Sharja till en annan emirat som heter Ras Al Khaimah. Där tog vi in på ett fem stjärning hotell som låg mitt ute i öknen. Därifrån tog vi en dasgutflykt ner till Oman. Att komma igenom tullen var ingen barnlek. Först betala någon avgift,sen få utstämpel från UAE, sen till nästa hydda för att få instämpel till Oman och till slut så skulle en snubbe kolla att allt i passet var ok. Väl värt visade sig. Tog oss ner till Khasab och hittade en båttur som skulle visa oss delfiner, och delfiner fick vi se. Det kryllade av dom..... alltså hur mycket som hellst. Dom hoppade och showade för oss i flera timmar. Lite bad och slapp på båten, sen bar det av hemmåt mot hotellet. Superfina krokiga MC vägar av högsta kvalité. Njöt av varje meter vi körde fast jag hade 100 pannors Johan bakpå hojjen. När vi var tillbaka på hotellet så var HD festen redan i gång för fullt. Dagen efter begav vi oss iväg vid ett tiden mot Khor Fakkan på den sida som vetter mot Iran och Omanviken. Cruisade runt och kollade in naturen som visade en sida jag aldrig sett. Helt otroligt att jag inte körde av vägen, min blick var på allt utom vägen. Häftigare natur har jag aldrig sett. Det var som att köra på månen ( nä jag har inte kört där, men jag kan tänka mig), bergen var säkert 2000 m höga runt oss. Sedan vek vi av från kusten och tog vägen över bergen tillbaka till Dubai. Totalt gjorde vi ca 70 mil på två dagar. Det var nog dom 70 häftigaste milen jag kört. Dessutom kostar bensinen 1kr/l i Dubai och ca 80 öre/l i Oman. Tänk er att fylla era stora soppaslukande monsterbilar för under 100 spänn!! Man skrattar hela tiden man tankar. Nog skrivet för denna gång.


Var snäll / Mr C

1 kommentar:

  1. glöm ej en hundra pannors fram också....

    SvaraRadera