Varför denna blogg?

Jo för att få dela med mig av mina erfarenheter i Dubai där jag kommer vara och jobba under januari och februari. Jag ska hjälpa till att starta upp en ny Ducati Store, och självklart ska jag försöka ha lite roligt också. Fast det blir nog inte så svårt.

måndag 25 januari 2010

Dag 1

Japp sådär ja... nu är man på plats. Resan gick toppen tills man kom till tullen. Först var jag inte lik mig i passet och 5 snubbar i lakan stod och glodde på mig. Fick visa körkort,visakort,bibliotekskort och alla andra kort jag har innan dom vart nöjda. Sen vart det tullens tur. För mycket alkohol!!! VA FAN!! Jag ska vara här en månad. Vad tror dom? Ja ja dom tog en platta öl av mig i vilket fall. Fick inga böter i alla fall. Sulemn stod utanför och väntade troget trots det hade tagit en timme extra att komma ut, eller in beroende på hur man ser det. Vit Hummer med bling bling fälgar till lägenheten. Bilder får jag ta sen. I morse så startade jag kl 10.30 vilket är 7.30 hemma hos er. Jobbar gör man till kl 19.00. Har redan gjort dom första uppgifterna. Mycket jobb med mässan som startar den 4 feb. Fixa skjortor med rätt tryck, fixa Toshiba "Ducati" laptops, fixa monter personal ( dom ska vara snygga dessutom ). Har redan suttit i möte 3 ggr idag. Hmmm det är man inte van vid. Fast jag tror det här kommer bli riktigt kul och intressant. Just nu har jag fått ett kontor i samma lokaler som HD. Det luktar läder! Bilarna som stannar utanför får en att tappa hakan. Just nu står en Nissan GT R på kundparkeringen, tidigare stod det en Maserati. Man får inte titta ut så ofta då koncentrationen blir svår att hålla.
Vädret då?? NI VILL INTE VETA!!!

C U L8ER / Mr C

ps Sulemn lovade mig att ta mig med upp i Bur Dubai (818 meter huset). Är redan skakig i benen.

5 kommentarer:

  1. vem är sulemn? är det din betjänt?

    SvaraRadera
  2. nä fasiken... Sulemn är en kille från Oman jag lärde känna första gången jag var här. Rajid är väl betjänten i huset.

    Mr C

    SvaraRadera
  3. skit i vädret. Hur e brudarna?

    SvaraRadera
  4. Har inte hunnit kolla in brudar. Har bara mc saker i skallen. Få ta en ledig dag och kolla lite så jag kan berätta för dig.

    Mr C

    SvaraRadera
  5. Janne bjuder på kaffe o tårta.(firar väl stillheten på jobbet nu)Christoffer,ha de så jävla bra iaf.mye bilder önskas.

    SvaraRadera