Varför denna blogg?

Jo för att få dela med mig av mina erfarenheter i Dubai där jag kommer vara och jobba under januari och februari. Jag ska hjälpa till att starta upp en ny Ducati Store, och självklart ska jag försöka ha lite roligt också. Fast det blir nog inte så svårt.

fredag 29 januari 2010

Ledig dag i Dubai











Min första lediga dag här i stan har inte vart hård. Jag å Leffe vaknade upp vid tolvtiden idag. Rätt slitna efter gårdagens övningar. På men jympabraller å t-shirt å ner på lokala frukosthaket. Vi ser säkert inte ut som nyutslagna rosor när vi kliver in för folk glor rätt konstigt på oss. Efter frullen bar det av ner till beachen. Somna gott i solstolen och vaknade upp tre timmar senare av att det stramar i pannan. Kan redan nu tillägga att jag som vanligt har mina solbrillor på mig. Jaha å vad vart det för resultat av detta nu då?? JAG SER UT SOM EN JÄVLA TVÄTTBJÖRN!!!! Jag lär mig aldrig, det är samma visa varje gång jag solar. Nåväl... efter det så åkte vi hem till Leifs polare som bor i Dubai Marina. Det är stället jag och Mira hade bott på om jag hade accepterat erbjudandet från Ducati Dubai. Jag tror att i dag var det den första gången jag ångrade att jag inte tog jobbet. Kolla bilderna bara så förstår ni varför. Käkade god Mexikansk middag i hamnen. Som ni ser så var det så kallt att jag fick ha filt på mig, senare kom dom dessutom ut med en gasolvärmare. Hade säkert bara 22-23 grader. Brrrr.

Kvällen har vi tillbringat på Barasti, en restaurang med super bra mat, bra underhållning, den ligger precis vid Jumeira palmens infästning till fastlandet. Riktigt bra var det. Nu ska jag försöka sova lite för det blir en hård dag i morgon.

Kram till er alla / Mr "REDHEAD" C

1 kommentar:

  1. Ser så himla fint ut älskling. Önskar jag vore där med dig.
    // M

    SvaraRadera