Varför denna blogg?

Jo för att få dela med mig av mina erfarenheter i Dubai där jag kommer vara och jobba under januari och februari. Jag ska hjälpa till att starta upp en ny Ducati Store, och självklart ska jag försöka ha lite roligt också. Fast det blir nog inte så svårt.

söndag 31 januari 2010

E-Flyers, prislistor och bokning av flygbiljett




Jisses vilken kontorsdag jag har haft. Började i morse med att designa bladet vi ska skicka ut till lite knuttar. Tror det vart bra tillslut. Vi har redan hunnit maila ca 1600 mcägare. Vi råkade snubbla över en konkurents kundregister. Lite fult, men det låg liksom bara i inkorgen i Georges mail vid lunchtid idag. Sen satte jag han på att maila till alla hans gamla kunder, och han har några i sin lista. Han har jobbat på Ducati,BMW och KTM här i Dubai. Hemma i Indien så hade han en egen Yamaha verkstad. Fast det var för ca 25 år sedan. Så dom synderna är fölåtna. Själv satte jag mig och fipplade lite med prislistans utseende. ni får bara se framsidan, för vi har inte riktigt lanserat priserna här nere. Kan avslöja att dom är ungefär som hemma. Några liiite dyrare och några liiiite billigare. Då ska ni tänka på att dom inte har någon skatt eller moms här nere. Det enda dom betalar till staten är någon slags avgift på 5% av inköpsvärdet. fast å andra sidan har dom dyrare fraktkostander så vinsten kanske blir lika liten som den är hemma i Sverige till slut. Skatt på lönen är lika med NOLL %. Helt otroligt va?
Nu är öl och vinproblematiken också löst. Det finns en affär som heter Barracuda, den ligger i en annan emirat bortom Sharja. Man tar bara bilen dit och handlar hur mycket man vill. Inga licenser behövs. Dock ett litet bekymmer..... man måste åka igenom Sharja på vägen hem igen. Tar polisen dig där med alkohol så har man hux flux en gratis två års semester på Emiratens bekostnad. Eller jag ger mig fasiken på att man får dryga böter också så dom inte går back på dig. Ska se om jag vågar chansa.
Och till sist.... det absolut bästa med dagen var att min fru har bokat flyg hit ner. Kommer tyvärr hit efter konsärer och mässor. Fast då kan vi umgås desto mer hoppas jag. 5000 kr ToR är faktiskt inte så farligt. Ni som inte vet var ni vill åka på semester kan jag varmt rekomendera U.A.E. Billiga hotell, jäkligt bra mat,bra väder jämnt och inte så långt från Sverige. Det tar ca 6 timmar från Sverige. Så skippa Kanarieholmarna,Cypern,Greklan och Egypten och kom hit.
Jag vet att många har förutfattade meningar om dom här länderna, så hade även jag innan jag vart här. Jag kan säga att jag känner mig säkrare här än vad jag gör i Italien.
Nu kastar John Blund grus i mina ögon så jag säger:
Hyvää Yötä / Mr C

2 kommentarer:

  1. gissa om jag längtar??
    Puss/ M

    SvaraRadera
  2. Kunde jag skulle jag ta första bästa flyg ner. Hoppas att du har det super najs gubben och att du har lite tid över till annat än jobb :)
    /Jimpa

    SvaraRadera